INDIA De HEL of sprookjes uit duizend en 1 nacht

10 januari 2018 - Ranthambore National Park, India

Na een lawaaierige vlucht  VOL   JONG ( geen kinderen te noemen ) ni luisteren , rond lopen en bleten terwijl we landen en gordel moeten aandoen !!!!!!!!!! Toch goed aangekomen in NEW DELHI. De hel begon al op de luchthvn, toen ik de shutlle wou bellen om naar mijn hotel te gaan ..Vertelde ze me dat ik geen boeking had. Daar aangekomen bleek er zgz ander management die geen binding hadden met HOTEL.COM en zou bij hen een andere kamer moeten nemen mits betalen .....da zagde van hier ikke koppig en in een hotel 5 deuren verder gaan logeren voor 1 nacht ipv 2 .     DWZ  1 dag vroeger de trein op naar SAWAI MADHAPUR waar het tijgerpark is.      Een nacht bijgeboekt dus hier 3 nachten = 2 dagen om tijgers te spotten         De treinrit is eventjes 3 uur uitgelopen moest 5 u duren nu 8 uur = normaal in INDIA dus ondergaan die handel !!!!!   Spijtig wel in het donker aangekomen niet echt gemakkelijk maar tuktuks genoeg ,  het werd een ipv per opbod hier per AFBOD  wie me de beste deal gaf om me te brengen.. ben dus ipv 250  indian roepie ( 2,5€)    voor 60 (0.70€ cent)  gegaan ......hier moet voor alles onderhandeld worden  en die van 60 IDR verdiend er nog aan,   anders deed hij het niet .     Maar eens in mijn guesthouse waren die HEEEEL blij me te zien  hebben speciaal op me gewacht  ,  kreeg lekkere warme masala chai . En de kamer viel best mee. Geen buitenlicht en mensen die  met mij reizen weten dat ik zelfs graag met een grote spleet v d gordijnen open slaap .  Maar veel lampen bijna een zonnebank   DEBORAH ge zou gelukkig zijn. En Jef ook want die moet veel licht in de kamer hebben.    Heb zelfs een kraan met boiler voor superHEET water . Wel een kraan met een emmer  , geen douche .   En een tv met alleen Indische posten prachtige overdreven lawaaierige filmen . Maar ik heb wa beweging in de kamer.  2 Fleecedekens want het is hier behoorlijk koud!!!!!!   Heb dan ineens  in het guesthousede tijgersafari besteld per jeep met 6 personen.   S’anderendaags hier eerst wat gaan verkennen en mensen opserveren . Het dagelijkse leven  opsnuiven . Alles word hier op straat gedaan. De was, de kapper, de strijk,  de groentenboer komt met een kar langs en de kameel is het vervoer van de GAMMA....misschien nog wat voor bij ons ....geen platte banden , zwanger maar geen 14 weken thuis en vooral kan geen GSM lezen tijdens het werk !!!!!    Na de middag was het dan zover ....werd opgehaald met een brommer  Alleee  ikke der vanachter oep.    Naar de jeep en wijle weg .    Het park is heel dor en veel stof . Vooral herten , antilopen en everzwijnen .  En dan plots  een  melding 2 slapende tijgers      Ja ok ,daar liggen ze dan kon evengoed een gestreepte deken zijn ..... maar dan plots bewoog er een die draaide zich om ..mooie snuit en de cameras klikken .. en wijle weer weg op zoek naar een andere tijgers . De rit is hobbelig en we freten veel stof en op de terug weg zien we zeker 7 jeeps stilstaan    DAAR was wat te zien en ja hoor weer 2 tijgers die een beetje aan de move waren ....Toch moeilijk om ze te fotograferen altijd wel een bosje of boom in de weg. Of een medepassagier  in de  jeep die juist in de weg staat..MAAR heb toch een glimp opgevangen ...ben beetje happy.  Maar besluit om de volgende dag terug te gaan ....dat was tevergeefs  Dat was een mooie andere rit zonder tijgers . No worrys er komen nog andere bestemmingen . Straks weer lekker treinen een rit van 2,5 uur  vertrek om 14u15 hoop aan te komen voor middernacht!!!!! Tot dan ...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolijn:
    Schitterende dierenfoto’s en een leuk reisverhalen! 🤗🤩👌🏼 X
  2. Colleke:
    10 januari 2018
    Amai wat een avontuur,Anni gij zijt een straffe madam .de foto s zijn prachtig .dikke knuffels xxxjes
  3. Colleke:
    10 januari 2018
    Amai wat een avontuur,Anni gij zijt een straffe madam.de foto s zijn prachtig. Dikke knuffels xxxxjes
  4. De Cleene Daniel:
    10 januari 2018
    Wat een verhaal, maar leuk om te lezen, je bent al helemaal ingewijd in hun cultuur 😆.
    Maar ook prachtige foto's.
    Grtjs Christel xxxx
  5. Yvonne en Angeline:
    10 januari 2018
    Hallo wat spannend zeg tof verhaal en mooie foto's ,zie je gezicht al voor mijn ogen als je dit zelf aan het vertellen bent.
    groetjes uit Deurne
  6. 10 januari 2018
    Hallo Annie, mooi verhaal spannend, hoe is het verder met jullie, groetjes vanuit Frankrijk
  7. Jqhn en simonne van laere meues:
    Dag
  8. Jqhn en simonne van laere meues:
    11 januari 2018
    Hallo Annie het is slecht begonne maar dat komt alemaal wel goed als je tijgers ziet dat ben je dat gau vergeten het is prachtig als je die dieren ziet liggen dat zoo iets voor mij zijn , tot de volgende keer d à g
  9. Jan en Rita:
    11 januari 2018
    leuk om je perikelen te lezen. wij vinden van India : je moet het gezien hebben, maar 1 keer ginder is genoeg. Vergeet niet naar Varanasi te gaan en vooral de ceremonie s'avonds is geweldig. De lijkverbrandingen gaan daar dag en nacht door (300 per dag). de Taj Mahal is ook wonderbaarlijk mooi. De tijger hebben we daar ook maar 1 keer gezien. geniet nog van je reizen.
  10. Van den brande:
    11 januari 2018
    mooi mooi mooi, en natuurlijk loopt het allemaal wat mis, waarom zoude anders op reis gaan he!
    knuffel,
    Krista
  11. Christel:
    12 januari 2018
    het zijn weeral toffe foto's van je avontuur , ge zijt me er eentje , ik zou het niet durven ik wacht op de volgende gr x Christel Polderstad
  12. Karanjit Singh:
    16 januari 2018
    pictures are really good :)
  13. HEMANTA CHANDRA:
    16 januari 2018
    Invite you Visit India once more... to see where the oceans meet in Kanyakumari (South) to Valley of Snow and flower in Cradel of Himalayan Kashmeer (North) again from boat trip in dense forest of Sunderban (East) to White Sand Beach of Kutch (West). I promise more you visit more astonished you going to be.
    (Your aquintence of Jain Recedency)