Van LEON naar MIRAFLORES

17 februari 2018 - Estelí, Nicaragua

Om toch nog een poging te wagen begeef ik me meer noordwaarts. Miraflores zou een mooi stukje natuur zijn ....ja de Kalmthoutse heide is ook mooi niewaar!!!!!.  Ik moet met een mini- bus , die zijn express eerst naar Esteli .. dat is de “” grote”” stad voor Miraflores. Heb daar een hostal Mariella... een roos huis met in de garage een deur voor de gasten ... Mijn kamer heel luchtig , blauw geschilderd en als ik mijn deur open laat staan zie ik op de binnenkoer, die  vol was hangt en zalig fris ruikt.  Ons Mariella en hele lieve madam spreekt alleen spaans...Mag de keuken van haar gebruiken,   dacht al direct aan thee en.....warm water voor de douche. Das al in de sjakosh .           Na mijn installatie de “ stad “ in ... wel groter dan ik dacht.  Vooral op zoek naar bureau’tjs die naar Miraflores gaan en al die vogels gaan wijzen !!!!!!!! NADA ..... ik zie toevallig een blanke bejaarde man komende uit Canada  Quebec . Ikke talenknobbel direct een omschakeling van spaans naar frans !!!! Enfin die brengt mij naar een hostal    waar ik uitleg krijg.....Miraflores gewoon een gat met hier en daar een familie die aan   homestay  doen dus niks hotels etc...... Goed ik boek dan maar een tour...3 opties lower , the midlle  of higher . Vogels en de waterval het midden dus da word het.        Krijg persoonlijke gids !! Moet om 5 u nen taxi pakken en om 5u30 de bus en zeggen bij welke familie ik slaap ..PITA HAYA... Op die bus 1 vreemde eend MOI !!! Oh tis zo populair . 2 cameras mee extra batterijen .... ga precies David Attenborough achterna . Alle mijn bus stopt in een gat ....ondertss was ook mijne gids bijna in Miraflores opgestapt       Die kwam direct naar mij en vroeg Annie ???   Ja de rest was bruin .....We stappen samen af in een klein huis met goe wa grond aan en worden goed ontvangen ..krijgen ontbijt     Oh ja twas VOL PENSION!!!!! Algoed anders had ik gras moeten eten en drinken . Maar goed het waren eitjes met hunne rijst en bruin bonen en ...heel goede koffie ..spijtig geen melk ..dus nen effore gedaan maar hij was echt goed !!!!!!.          We bespreken den TRIP ..hij een vogelboek bij ...dus ik dacht WAW na gaan we het krijgen... Wijle weg ...het is gelukkig  bewolkt en zelfs mistig ...dus ook nog mijne regenjas mee  een fles water..Volledig ge-ecipeerd.                                    We stappen heuvel op heuvel af door  weien , door kleine waterkes ....en af en toe zien we een vogel . Dan geel ...dan blauw maar gene stoef...moest ook telkens in mijn binnenste lachen want als hij een vogel ( 🦅 bird)   zag zei hij BEER( d) die D kwam altyd wat later en in het begin dacht ik dat hij een beer zag !!!!! Hoe stom kunde zijn ...ons moen zou zeggen na zennek eraf aan t gaan !!!!! ⬅️ Dees is voor diegene die ons Moen gekend hebben.                                                                                               Ja na 4 u trekking stelde hij nog voor om naar de waterval te gaan   Ik was very FUERZA  ( strong )    HIJ 31 ....ikke 61 heb gezegd dak zijn moeder kon zijn..Die was 68 en oud zei hij !!!!!!! Nee die is slim en blijft thuis.... Maar alle     ikke toch mee naar de waterval dat kon er ook nog maar bij want hij had gezegd dat daar dikwijls de nationale vogels van Nicaragua zit de mot-mot en die is zooo mooi . Bij de waterval aangekomen ok ni groot of hoog maar alle tis een waterval ...en wat heb ik gezien ...nog gene vlinder....Daar hebben we dan een kwartier gezeten met nog ne gids me een koppel uit New -York .. die vertelde dat in Central park meer vogels zitten dan daar... eindelijk wandelen we terug naar de homestay. Onze lunch staat klaar ...Pasta met kaas lekker  . Om 15 u vertrekt de gids en ik zit in da gat..........ik dacht ga mijn bed maar opdekken , muskietennet onder de matras goed vastmaken en al een deken bij gevraagd want het was al een beetje fris . Zag dat kamertje en hoopte dat het snel morgenvroeg was. ...De avond verliep vlot en desondanks goed geslapen                  Om 7u30 moest ik op de weg staan om op de bus te springen .... ja echt die stopt niet de mannen moeten soms al lopend erop springen bij vrouwen zijn ze iets milder ... En ik was heel blij terug in mijn kamertje bij Mariella . Ik had mijn grote tas in mijn kamer mogen laten staan en ze had zelfs proper lakens opgelegd .. heerlijk . En zo zitten we weer enkele dagen verder.  Ga terug naar LEON en 3 dagen lekker relax , wat lezen en mijn foto’s schikken . Heb dan nog 2 dagen ....om uit Managua naar El chocochero te gaan .....nog maar eens een vogelparadijs !!!!! DOEN????? We zien wel ...               FOTO’S  volgen  slecht  internet

1. Tante Ria:
    Dag Annie
    Het is hier vijf uur in de nacht ik kan niet slapen
    Dus zit ik uw verhaal te lezen
    Ik denk dat het een vermoeiende reis is
    Zou het niet aan kunnen ben ook al 73
    Geniet er maar van zolang ge kunt
    De vogels komen wel te voorschijn
    Anders gaan we ze zoeken in de dierentuin
    Dikke kusjes van tante Ria
  2. Nadis:
    18 februari 2018
    Annie, zalig je verhalen te lezen, zoveel humor! Uiteindelijk probeer je er steeds het beste van te maken, dat siert je! En wat een conditie; opnieuw; chapeau! Benieuwd naar het vervolg en de vogels; ben precies een serie aan het volgen. Geniet nog verder, liefs, Nadia
  3. Maike:
    Hé Annie,
    Wat ben jij een geduldig en rustig meisje, weinig zullen het je na doen !
    Heel vroeg uit de veren, en dan nog geen vogeltje zien, maar denk eraan de aanhouder wint oké, dus gewoon blijven zoeken.
    Knuffels, Maike
  4. Mirella:
    Hey Annieke
    Tof je verhalen te lezen maar wat ben je toch een avonturierster:-)
    Ik hou het bij een bezoekje aan de zoo:-):-)
    Geniet er nog goed van!!
    dikke knuffel
    Mirella
  5. Brenda:
    18 februari 2018
    Sorry voor de late reactie my dear, hoop dat je ondertussen al mooie vogeltjes hebt gezien en sorry, zeker geen leedvermaak want weet hoe verzot je bent op warm water/een warm bad & op mooie vogeltjes: weet ook hoeveel geduld je hebt maar nu wordt het toch behoorlijk op de proef gesteld...., neen, heb me kapot gelachen omdat ik Moenneke heb gekend en me daarom de situatie zo kon voorstellen😂
    Wat een chance dat jij zo positief blijft lieveke👍👏😘
  6. Jolijn:
    19 februari 2018
    Nog geen top momenten aan de haak kunnen slaan, Doeme toch!
    Ik heb me ingeschreven voor een 50km wandeling, in september. Dan zal in toch eens in actie moeten schieten 😜 Is natuurlijk ook goed om die ‘conditie’ te gebruiken tijdens de reis in de zomervakantie 🙃
    Uw stem op de Ditonto baby is alvast toegevoegd eh - nu afwachten 😁 De 12 weken echo van Laura was alvast goed 🙌🏻 De baby plakt alvast heel goed op foto - duidelijke echo die ik al gezien heb.
    Geniet van je rustdagen. Ben benieuwd naar nog foto’s!
    Xxxx
  7. Yvonne en Angeline:
    20 februari 2018
    wel globbetrotter wat gij allemaal meemaakt het zijn avontuurlijke verhalen machtig om dit mee te volgen ben benieuwd naar het volgende...............................
  8. Christel:
    20 februari 2018
    weeral een mooi verhaal de Groetjes
  9. Jeannine Van Roy:
    20 februari 2018
    Jij bent een echte straffe madam en ik heb de eer om met jou als analfabist wat reisen betreft een stukje amerika te verkennen !!hoe cool is dat !!😎
  10. Jqhn en simonne van laere meues:
    21 februari 2018
    Anie wat je daar alemaal ziet het is toch alemaal special he die mensen leefen buiten ' werken en Naar de w s'. Gaan .,met een mooi gordijntje ,maar ja Anie het is wat beter als andere maar je nog veel te verwachten.ik zelf ga er een maar dagen tussen uit maar het zal er kouder zijn dan bij jou en ne dikke kus van mij en jonne
  11. Janssens - Coppens:
    21 februari 2018
    Hey Annie,
    Wat een verhaal en daar de mooie foto's bij, prachtig en ook wij genieten mee van jou vakantie. Hier in België is het zonnig en koud.
    Groetjes, Ludo & Guy.