Mount FUJI en Kamakura

12 maart 2018 - Tokyo, Japan

Van postkaarten en reisboeken  te zien wil je maar 1 ding !  Ook zo’n foto ‘s kunnen trekken . Natuurlijk moet ge dan wel in t juiste seizoen gaan.  De Fuji berg zien in het voorjaar is riskant door de bewolking en iets te vroeg om die pagoda te zien met de bloesem.                                                                                                                           Ik had een goed hostal met een groot warm bad. Dwz..hier in Japan word er eerst gedouched en dan word er gebaad.  De middag van mijn aankomst regen en tegen de avond bakken regen. Ik dacht da beloofd voor morgen . Het is een goed lang  bad geworden  en  een schietgebedje gedaan.  Toch heel de nacht gekletterd.      S”morgens helemaal ingepakt een damarreke aan , een jas en daarover mijn regenjas , ne paraplu en de rugzak met camera ingepakt . Het was 9u50 . De bus ging om 11 u en het klaarde op zelfs dat ik het wa warm kreeg . De goden waren me gunstig             Ik terug naar  de kamer damarreke uit en regenjas in de tas .. om 11 u  buske en ikke naar de Pagoda met zicht op den berg( alle tis ne vulkaan)        Het waren eerst 400 trappen op t gemakske en kwam bij die mooie pagode . En de FUJI ....ge weet dat hij er staat ... toch na een klein half uurtje verdwenen  de wolken een beetje en zelfs heel de FUJI komt in zicht ...everybody happy en de cameras klikte  . Mijn dag kon  niet meer stuk.   Ik was in de late namiddag terug en het was me echt gegund want het begon terug te regenen.     Een goe soepeke gegeten en dan lang gebaad in da super groot bad                De andere dag heb ik weer een trein genomen naar Kamakura. Heel mooi ,   prachtige tempels en de zon was volop van de partij.        Vandaag zit ik terug in Tokyo want morgen komt Jef aan . We zullen wel zien wat we gaan verkennen . Verslag volgt .