NIKKO

6 maart 2018 - Tokyo, Japan

Op een 2 uurtjes van Tokyo ligt de stad Nikko. Totaal  andere wereld. Klein ,lief en gezellig.  Er is veel te zien wat tempels en natuur betreft. Als het weer meezit. Ben daar tegen 13 u aangekomen , mijn boeltje in mijn hostal gedropt . Ik had het geluk de eerste dag /nacht helemaal alleen te zijn in een appartement voor 8 personen , een salon, een badkamer met een zit / ligbad. Microgolf en een waterkoker. SUPER  kan thee maken . Ben dan naar de toerist office gegaan  lieve madam en kon de bus nemen voor 200¥ = 1,70€  naar het UNESCO world heritage tempelcomplex. Een groot domein met tempels en mausoleum van een shogun ( vroegere opperbevelhebber leger)  . Heb daar toch enige uren rondgelopen en toen was er nog zon!!!!!  Rond 17 u begon ik terug te wandelen  en is het beginnen motregenen. Stilaan terug naar mijn salon met thee ... de volgende dag wou ik naar de watervallen gaan 45 min rijden en dan stappen ....da dame v het toeristenbureau zei van het niet te doen  Het ging regenen en het zou daar zeer drassig zijn. Dan maar naar het stonepark..had dat op foto’s gezien... uiteindelijk zeer drassig , slijk, smeltende sneeuw en een 3/4 uur wandelen...de waterval was misschien toch beter geweest . Na deze trip op weg naar de bus plots een mooi hotel en .....time for coffee dacht ik . Maar toen ik dan buiten kwam drash national  met bakken . Dus een klapke gedaan met de portier kwam van Nepal ....terwijl was ik mijn rugzakje aant inpakken ...Nepal man verdween en kwam met een paraplu terug  mocht ik hebben ...heb hem vriendelijk bedank   Danjavaad zei ik altyd in India    Hij lachte eens .....zal wel niet hetzelfde zijn in nepalees                   Zo had ik een anekdote... de eerste dag hier in Japan ging ik mijn treinpas halen . Ik wou bedanken en zei GRACIAS !!!!  Moest er zelf mee lachen goe bezig dacht ik ... ja een maand spaans horen en dan ineens iets da ge helemaal ni versta... maar kan al arigato ( bedankt ) zeggen en konnichiwa  (hallo -goede dag)  Eten kan ik wijzen en de Starbucks heb ik ook al gevonden..                                                                               Vandaag terug de trein naar Tokyo genomen want het regende nog in Nikko.  Weer andere buurten verkennen .Tot van de week

1. Jan en Rita:
    6 maart 2018
    Heel leuk om te lezen dat jij zich goed amuseerd. Wij zijn net terug van Lapland. Heel mooi trouwens maar wel koud natuurlijk. Dat is nog iets voor jou : krabvissen, huskytocht, scooteren en slapen in het ijshotel van Kirkenes. In elk geval ' we wensen je nog veel reisplezier. Tot ziens hé
  2. Longueville Mariette:
    6 maart 2018
    Ik hoor dat je het naar je zin hebt, en al mooie foto’s gemaakt .
    Zeg Annie die taal daar is toch vreemd hé,heel kordaat
    Hier is het weeral aan het regenen maar niet meer zo koud
    Konnichiwa
    Mariette
  3. Zelfiia Hanieva:
    6 maart 2018
    Hallo Annie, het is leuk om je te volgen, je foto's, je verhaal, je bijzondere taalgebruik! Ik hou er van! Dankjewel dat ik "mee mogt in je reisverhaal". Ik vind heel dapper en avontuurlijk dat je hele wereldbol rondgereisd hebt en helemaal in je eentje. 🖒
    Einde deze week vertrekken wij naar Lappland, ijsvissen, husky's, sneeuwscooters, langlaufen... Als je nog zin in hebt: welkome!
    Of anders tot binnenkort samen nachten... misschien...
  4. Brenda:
    6 maart 2018
    Geweldig al die belevenissen seg, kijk er al naar uit om tijdens een volgende trip al die sappige verhalen life te horen, vooral ook je kennismaking met al die mensen op je weg. Dikke knuffel vanuit Belgenland 😘
  5. De Cleene Daniel:
    7 maart 2018
    Zo te lezen heb je het naar u zin. De foto's zijn weer mooi, wat ik een leuke vond was die met dat beeldje en dat knap hoedje😉. Veel plezier nog en kijk al uit naar het volgende verhaal 😚
  6. Yvonne en Angeline:
    7 maart 2018
    was weer geweldig een modder of slijk bad kan ook deugd doen zenne groetjes