ATITLAN MEER EN DE MARKT

18 mei 2015 - Atitlán, Guatemala

Hello Lezers,  na de Maya tempels weer naar een heel andere wereld. Het ATITLAN LAKE is volgens sommige het mooiste  meer , voor andere het spectaculairste van de wereld.         Het is omringd door verschillende  vulkanen .      Even geleden zo'n 85.000 jaar .....is er een uitbarsting geweest van de vulkaan Chocoyos en door de hitte v d magma heeft de oppervlakte het begeven en is zo dit meer ontstaan met later nog 3 andere vulkanen.      Het meer is 8 km bij 18 km en 300 m diep.     Rondom liggen heel gezellige dorpjes en wonen daar veel kunstenaars, en mensen die zich met kruiden ,maasage's en yoga bezig houden . En natuurlijk personen waar de tijd van de hippie's en Woodstock is blijven stilstaan .Sinds 2009 is het meer met 5m gestegen . Heb hier een boottrip gedaan van 6 u naar deze dorpjes . Deze plaats is een aanrader voor Guatemala reizigers.                                                                                       Zondag morgend ben ik dan naar Chichicastenango  gereden . Dit dorp is gekend in heel Guatemala voor zijn kleurrijke markt donderdag en zondag . Hier moet ik niet meer bij vertellen foto's spreken voor zich. Natuurlijk kom ik niet met zakken sjakoschen en schoenen thuis....Het is Bangkok niet maar SUPER gezellig . Had 4 u tijd en heb me niet verveeld.   Geniet van de prentjes. Xxxx  tot in Antigua

1. Colleke:
    18 mei 2015
    amai,gezellig mooie foto's en prachtig hoedje dikke knuffels xxxjes
  2. Freddy en Ingrid:
    18 mei 2015
    Amai Annie u reis ziet er zeer knap en heel bezonder uit, nog veel plezier .grtjs Freddy, en Ingrid.
  3. Longueville Mariette:
    19 mei 2015
    Wie zijne hoed is dit , wie zijne hoed is dat ? Wie zijne hoed zou dat toch zijn? Het is Anniekes hoed En het staat je goed .
    Nog een prettige verderzetting van u mooie reis
    Groetjes
  4. Bruggeman josph vandiependael roza: