Brunei

17 januari 2019 - Bandar Seri Begawan, Brunei

Brunei een van de rijkste oliestaatjes van de wereld ... grootte 1/5 van Belgie.  Aan het hoofd  SULTAN HASSANAL BOLKIAH  op  zijn 21 jaar gekroond . Geboren in 1946 ....73 jaar.. Heeft voor de inwoners de sharia terug ingevoerd . Christenen mogen alleen hun feesten vieren in hun gemeenschap. Iedereen amputatie ledematen voor diefstal , Er zouden er bij ons veel moeten me een rietje drinken vrees ik . Geseling voor alcoholgebruik, VROUWEN die vreemdgaan worden gestenigd . Hij is een van de rijkste mannen ter wereld   Heeft het grootste paleis  1.788 kamers , 257 badkamers en een stal voor 200 polo paarden met airco .Daar zal Sandra en ons Wis jaloers op zijn. 7000 luxe wagens  waaronder 350 Rolls R.               9 Formule 1 wagens  ....9 vliegtuigen en is eigenaar van de hotel keten Dorchester .                        Wel wat dat voor onze trip betreft ...van dat alles hebben wij NADA gezien. Zijn paleis alleen te bezichtigen met het suikerfeest .  De gewone mensen zijn super vriendelijk.  Voetgangers zie je NIET , alleen zo’n gekke toeristen zoals wij en die lopen hier ni dik.  Het verkeer is heel hoffelijk. Heb geen ene  klakson gehoord of wild rijgedrag . Mensen zijn happy, gezondheiszorg bijna gratis . Onderwijs gratis   Er zijn regels en als ge er u aan houd iedereen tevreden . Straten kraakproper .  Prachtige moskeeen en toegankelijk ook voor mij . Moet wel een djellabah aandoen . En dan ziet ge er zeker niet elegant uit . Absoluut niet gecentreerd dus de ranke vormen zijn niet zichtbaar (  zonder djallabah  ook niet hoor).  Ik had ook gelezen dat het zeker geen backpackers bestemming is kwa prijzen . Slapen kan evengoed in een hostal.   Eten spotgoedkoop.    Zelfs in ons hotel .  Wij hebben springrolls gegeten , Jef lekkere fried rice en ik een goed gevulde noedelsoep met  cocosmelk heerlijk  samen 8€ niet te geloven . Brunei zit erop . Onze Jef is deze morgen vertrokken naar Thailand   en ik morgen vroeg . Brunei ligt tussen Sabah en Sarawak dat nog van Maleisie is . Vanaf vandaag ben ik de lustige weduwe.  De verhalen zullen anders worden    Ik ga meer verkennen en op zoek naar al hetgeen dat in de jungle beweegt .   Tot van de week

1. Tinkelbel:
    Wauw wauw wauw !!!!
  2. Colleke:
    17 januari 2019
    Blij nog eens iets te horen van jullie mooie foto s ,xxxxjes
  3. Van den brande:
    17 januari 2019
    wat ik vooral onthoud: geen belasting betalen, veel zon, natuur en lagere`prijzen. Maar geen alcohol! dju, (en die Durians vind ik ook stinken), maar je hebt toch weeral een schoon kleurke he.
    knuffel
  4. De Cleene Daniel:
    17 januari 2019
    Was weer leuk om te lezen en mooie foto's 😘
  5. Longueville Mariette:
    17 januari 2019
    Veel pracht en praal ,maar toch veel te weinig vrijheid vind ik
    De voordelen zijn er ook (goedkoop) en veilig
    Zo verlaat je Brunei en trekt je de jungle in
    Goede reis
  6. Yvonne en Angeline:
    18 januari 2019
    Weer van alles mee genoten, had U wel eens in een djallabah willen zien.... geen foto dus spijtig..... nog veel reis plezier, groetjes van ons beiden
  7. Cathy (PAZA):
    18 januari 2019
    Annie, met jouw foto 's te bekijken , voel ik me effe mee op reis, t gevoel is natuurlijk vlug over als we weer eens richting Middelheim vertrekken! Geniet ervan, dikke xx
  8. Simonne:
    19 januari 2019
    Wat mooi dingen dat je Daar alemaal te Zien krijgt waar om dat al die mensen Naar Belgie willen komen ? We hoped dat we nog veel mogen mee genieten,,nog veel plezier,,mone
  9. Sandra De Ridder:
    19 januari 2019
    Weeral mooie foto's. Blij dat ik zo toch ook een beetje van de wereld zie.
  10. Sandra Beullens:
    19 januari 2019
    Hey Annie & Jef, zo jaloers ben ik niet op die stal met 200 paarden hoor, stel je voor dat ik die allemaal moet gaan mesten, ik moet er niet aan denken !! Hij mag het allemaal houden !! 2 is voorlopig voor ons een echte luxe , daar kan je van genieten zonder al teveel werk ! Foto's zagen er leuk uit, al zou dit niet mijn keuze zijn om heen te gaan ! Geniet nog van al wat komen gaat ...wij genieten op afstand een beetje mee !! Liefs , S.
  11. Christel:
    25 januari 2019
    tot dan nog veel plezier