Kota kinabalu

22 januari 2019 - Kota Kinabalu, Maleisië

Als je van Brunei komt  waar alles heel stil is , geen muziek op straat  (buiten het gezang van de moskee.) en geen agressief verkeer.  En ge komt dan terug in een grote stad man man wat een lawaai.  En dan word er hier ook niet geklaksoneerd hoor.   Ik ben nu Kota Kinabalu en dat is de hoofdstad van SABAH gelegen op Borneo maar hoort bij Maleisie.         Heb de eerste dag met het toeristen bureau een stadswandeling gedaan  en heb plekjes gezien die ikzelf niet zou ontdekt hebben . Ook naar de viewpoint geklommen 😓😓 veel trappen en dat was mooi uitzicht over de stad en de omliggende eilanden.         De meeste sportievelingen komen naar hier om MOUNT KINABALU te beklimmen .        Het park zelf is ook bekend omdat daar de rafflesia  groeit            Dat was natuurlijk ook mijn bedoeling om naar hier te komen en doortocht naar Sandakan.        Wel ik heb pech want er zijn geen meldingen dat er ergens in het park een bloeit. De bloem is enorm groot , geen stengel en stinkt geweldig . Natuurlijk had da nu juist moeten lukken he ....Mannen zoals David Attenborough of die van Nat. Geografic die wachten tot insiders  hun verwittigen en dan pakken die een vlucht me heel de fotoploeg en dan krijgen wij da op tv te zien .....en ikke lutteke denk dat moet ik ook zien . Maar ja da is de natuur . Mijn volgende trip is naar Sandakan . 6 uur bussen en daar gaan we voor de oerang oetangs en de neusapen . Ook weer afwachten want die apen zitten niet op mijn camera’ke te wachten . Tot weldra volgers xx

1. Jan en Rita:
    22 januari 2019
    Wij hebben de neusapen gezien, in het midden van de jungle. De hornbill is daar ook aanwezig. Die bloem kan je zien in Meise ( de plantentuin) . In de krant laken ze er melding van. ❤️
  2. Colleke:
    22 januari 2019
    Amai mijn voeten zoveel trappen,geniet er maar van hier is het koud en sneeuw maar hebben wel een paar zonnige koude dagen gehad dikke knuffels
  3. Colleke:
    22 januari 2019
    Amai heb die bloem gegoogeld dat is een reuzebloem xxxx
  4. Maike:
    22 januari 2019
    Helaba, jij een lutteke? zoveel prachtige dingen al gezien die weinigen van ons ooit te zien zullen krijgen, dus ben je wel een heeel gelukkig lutteke hé?
    Wees blij dat die bloem er nog niet was, want die geur krijg je volgens mij niet meer uit je valies. xxx
  5. Van den brande:
    23 januari 2019
    dat hebt ge toch weeral gezien en beleefd he, chansard!
    bevrozen België, dus geniet van de zon!
    xxx
  6. Simonne:
    23 januari 2019
    Het ziet er weer goet uit he annieke. Alemaal mooi maar bij ons is het hier ook mooi hoor het ziet hier wit ,, het is aan het sneeuwen ... En kout ik hoop dat je de apen kunt zien? Da da sim
  7. De Cleene Daniel:
    23 januari 2019
    Wat een tof verhaal weer en mooie foto's. Annieke ik dach dat jij ook zo een sportieve was en u waagde aan de klim van de mount 😃 wat een zicht zou je dan hebben. 😚😚
  8. Longueville Mariette:
    23 januari 2019
    Wat ongelooflijke mooie dingen dat gij al gezien hebt !
    Het is dan ook een reis omU tegen te zeggen hé.
    Ik wens u nog veel aangename momenten toe en veel zon.
  9. Yvonne en Angeline:
    23 januari 2019
    Weer mooie foto's is geweldig ginder, op nu naar de apen veel plezier
  10. Brenda:
    23 januari 2019
    Het ziet er weeral prachtig uit, genieten maar. Hier freezing en gladde wegen. Op naar de apen nu, the best is yet to come👍😘
  11. Cathy (PAZA):
    24 januari 2019
    super Annie, t ziet er weer allemaal de moeite uit !!! genieten maar, dikke xx
  12. Jacky bender:
    24 januari 2019
    Ik heb de bloem gezien en geroken in de grote botanische tuin in Singapore. Heel indrukwekkend. Hopelijk zie je de oerang oetangs want die vind ik geweldig.
    De rest van uw verhaal klinkt toch heel mooi zenne. Veel succes traveling nurse. Xxx
  13. Tessa:
    24 januari 2019
    ach ja geen bloem vandaag maar wel veeeeeeel trappen het leven kan toch mooi zijn , de natuur denkt aan u gezondheid een beetje beweging doet het lichaam deugd hihi
    Je zal in ieder geval van elk moment genoten hebben
    wie weet wordt je beloond met een dikke knuffel van een oerang oetang xx