KYOTO

21 maart 2018 - Kioto, Japan

KONNICHIWA ,  na onze mooie mount Fuji zijn we weer de trein opgestapt en naar een andere grote stad gereden nl KYOTO. Heel levendig, heeeel veeel tempels en veel regen .....heeeeeel spijtig. Maar dat laat ons zeker niet binnen zitten en met de regenjas en gewapend met de paraplu zijn we toch deze 2 dagen op pad gegaan.        Ons hotelkamer is groter dan de capsules waar ik alleen slaap maar iemand met claustrofobie gaat hier terugdraaien .       De badkamer is gezamelijk wat wil zeggen 👩 en 🧔 apart niet zoals de sauna bij ons .  Heb het misschien al eens vermeld maar er word eerst gedouchd en daarna stapt ge in een groot bad  relax. Er staan ook heerlijke zeepjes . Dus het is even ZEN!!!!! Zeker na een dag stappen , regen en wind maar gelukkig niet koud .     Na dat heerlijk bad zitten de meeste met hun kimono gewoon in de  gezamelijke lounge thee te drinken of koffie .Ge moet wel zelf de bonen malen en zelf opschenken ...geweldig toch .          Hier in Kyoto zijn er een overvloed aan mooie tempels en het is dus kiezen . Overal is er veel volk en veel meisjes of jonge dames zijn ook in mooie klederdracht ... Vandaag ook het geluk gehad om aan een tempel een geisha of een maiko te zien . Een maiko is een jonge dame in opleiding voor geisha . Ze was in gezelschap van een oudere man en als het een echte geisha was , zal dat een duur madammeke  zijn . De man was heel lief voor haar want met haar “”gemakkelijke  geisha- blokken”” was het  niet simpel om de trap af te gaan . Ik was toch heel,blij haar eens te zien. Nadien zijn we naar een andere heel mooie tempel geweest  .Een grote houten hal met 1000 grote houten beelden  met in het midden de godin of mercy. Prachtig maar spijtig van de beelden mogen geen foto”s gemaakt worden , ben dan ook heel braaf geweest  alhoewel het jeukte !!!! bijbehorende foto’s zijn van de intenet gehaald..  Morgen word het Nara  maar een klein uurtje van Kyoto . Dat word dan weer een ander verhaal ......

1. Nadis:
    22 maart 2018
    Ook niet stiekem een foto ban de maiko genomen? Weeral de moeite geweest lees ik. Op naar de volgende belevenis! Xxx
  2. Jqhn en simonne van laere meues:
    22 maart 2018
    Halo mannekes bedankt voor julie mooie foto voor mijn verjaardag het is spijtig dat het weer er zo slecht is wand het is er heel prahtig en die koffie dat zou ik ook wel lusten om dat ge zelf 'moogd doen he geniet er nog van en tot het volgende ., dag
  3. Jolijn:
    22 maart 2018
    Spot ik daar een partnerlook op de eerste foto? 🙃🔝 de foto van nonkel Joske met de fuji was schitterend!! 😁
    Mama en tante Nicole zijn vertrokken naar Barcelona tot maandag ☀️
    Geniet er nog van, kijk al uit naar het volgend reisverhaal! 😘 xxx
  4. Yvonne en Angeline:
    22 maart 2018
    heb weer genoten tot de volgende groetjes
  5. Longueville Mariette:
    22 maart 2018
    Dat is een heel serieus ritueel om een bad te nemen hé Annie
    Toch vind ik het tof .
    Ge zult wel heel proper terugkomen ha, ha
    Veel plezier nog.
  6. Deborah Verstappen:
    22 maart 2018
    Weeral heerlijke fotookes om bij weg te dromen! Geniet er maar dubbel en dik van want zoals wij zeggen: Awe frut is zuur ont weure! 😉