Lang geleden maar ben nog in goede staat

1 februari 2019 - Kuching, Maleisië

De vaste lezers zullen denken dat ik niet meer kan schrijven maar heb al heel dikwijls slecht internet gehad . Nu heb ik snel werkende wi-fi.  Zo snel dat mijne tekst er sneller staat dan dat ik typ .                Na mijn apen avontuur in Sandakan / Sabah ben ik weer opgestapt en gevlogen naar het andere deel van Maleisie     Kuching op Sarawak.                                         Beide delen liggen op Borneo en veel jungle . Natuurlijk de  mannen op de tv zoals den Attenborough die trekken met heel hun filmploeg  de jungle in , en ik maar hopen dat ik die dieren etc...ook ga zien .       Ik heb ook wat de pech alleen te reizen want voor sommige trips moet ge minstens met 2 zijn ...En daar komt nog bij dat het laagseizoen is , regentyd ( ni veel van gemerkt) .      In Sandakan wou ik  riviercruise doen , ge blijft dan 1 nacht in de jungle slapen (in een  hut  ni tent)  en word er een nachtwandeling gedaan om diertjes te zien die alleen maar s’nachts actief zijn.. Maar ikke single’tje viel er weer naast                                       Dus Kuching  op Sarawak , De eerste dag de stad wat verkend en trip gezocht om naar Bako National park te gaan ..ook weer hetzelfde  georganiseerd 1 persoon NADA    En het was dan ook weer de bedoeling om voor 2 dagen te gaan . Plots zegt de lieve dame van mijn hostal het grote nieuws waar heel de stad mee bezig is ...DE BLOEM is blooming!!!!!!!!! Dat is geweldig want ze zijn zeldzaam en dan word dat onmiddelijk gemeld ...er zijn bloemdetectieven die de plaatsen verkennen en dat melden.       Duuuuus opeens plannen wijziging  apen en bomen ineens genoeg gezien . Dat word morgen een trip naar de bloem  .                                                Ik neem om 7u45 een bus tot de stad waar dat park is . Daar een klein busje / taxi op en naar het park , een gids staat klaar en wijle weg . Deze man niet zo jong vind mij superactief en vraagt mijn leeftijd ik zei  62 en vond het geweldig ...hij was 68 dus ik was een jonge pop voor hem ... ik heb maar niet gezegd dat ik thuis naar de bakker ga met mijn auto ..  ..maar DAN begrijp ik zijn reaktie want HIJ is dit gewoon ..we moesten over rotsen klimmen  , heuvel op en af , over boomstammen stappen enfin het was afzien ..  dan liet hij een bloem in wording zien een dikke bol en zou nog 2-4 weken duren voor die openkwam . De hele cyclus duurd meer dan een jaar en bloeit dan 7 dagen  waarvan de laatste dagen al een rottende geur verspreid word .. Dus ik had geluk want het was de 2 de dag ........en plots verscholen achter een tak daar lag ze ... ze heeft geen stengel WAW een mooie kleur en ja groot.  Mijne gids neemt wat foto’s en is er precies fier op . We genieten even en dan gaan we terug op pad . Eens tussenuit de verscholen bloem mag ik verder wandelen naar enkele watervallen .  Hij gaat terug .           Ik doe 1 waterval 700 meter verder , omhoog en omlaag  , nen  emmer zweet was ik kwijt en de waterval ......ja ,heb er mooier gezien .   Mijn dagje was zeker geslaagd en weer op naar t volgende.  Dat word Singapore .. daar  een jungle van wolkenkrabbers geen bomen . Is zeker 15 jaar geleden zal ook veel veranderd zijn ...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tinkelbel:
    Waaaaaaaawwwwww
    Awesome Annie !!!!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXX
  2. Rosa Soetewey:
    1 februari 2019
    Blij dat ge de bloem dan toch nog gezien hebt!
  3. Longueville Mariette:
    1 februari 2019
    Die beruchte bloem was goed weggestopt ,maar zo groot dat je ze wel vind ! Dat is geluk hebben
    Nu naar een andere wereld Singapore goede reis !
  4. Cathy (PAZA):
    1 februari 2019
    chance dat die bloem mooier open is dan dicht want ziet er vies uit !
    En gij ziet er GOED uit Annie!! Goei reis verder!
  5. Sandra De Ridder:
    1 februari 2019
    Ik blijf je met veel interesse volgen.. en leer ook wat bij van fauna en flora. Nog een fijne reis.
  6. Tante Ria:
    1 februari 2019
    Wat een bloem zeg,jij bent zelf ook een mooie bloem met een goude hart kusjes xxxxxx
  7. Simonne:
    2 februari 2019
    Ja Wate ik vint het dit jaar weer de moeide die apen die bloem maar al die trappen en hier bij ons regen en sneeuw koud dus Annie profiteren sim. 🇧🇪
  8. De Cleene Daniel:
    2 februari 2019
    Wat een tof verhaal weer, het is echt een prachtige bloemen 🌺. En zo te horen heb je weer goed aan je conditie gewerkt, zodat je fit zijt voor het volgende avontuur.
    😘😙😙
  9. Van den brande:
    2 februari 2019
    ge hebt er heel veel voor over he.... mooi mooi.
    Singapore? het hotel met 3 scheve torens en infinity zembad zien!
    xx
  10. Yvonne en Angeline:
    2 februari 2019
    wow vermoeiend maar toch heb je weer veel mooi's gezien, op naar het volgende, groetjes van Yvonne en ikke
  11. Zelfiia Hanieva:
    3 februari 2019
    Wat een natuurfenomeen Annie! Je bent straffer dan Attenborough! Want daar werkt heeeele ploeg van misschien 100 man profs al het werk! En jij doet op je eentje en dan de resultaat is ook niet minder! Ben benieuwd naar je verhalen! Groetjes.