Masaya - Managua- OOIT IN BRUSSEL

23 februari 2018 - Managua, Nicaragua

Mijn bus ritten zijn meegevallen.  Nu Masaya is een gat maar er is een lake en de vulkaan waar ik laatst die foto”s van had  . Stuur er seffes nog een.. Nu mijn doel om in Masaya te overnachten is om nog maar eens een poging te doen naar een bio-reserve( vogels) ....ja den aanhouder wint zeggen ze...Misschien ook de zot met veel geduld. Zo ik om 8u30 uit mijn hostal , wat mandarijntjes gekocht voor on the road.... Ik,moest een bus nemen naar La Concha.. en wijle weg ...Na een dik half uur word ik gewoon langs de weg gedropt .. zie een plaat BIO - RESERVE  7km  ne zandweg .  Stond daar een eenzame ziel en die zei me dat er wel vervoer kwam....effectief na een kwartier nen tuktuk...7km op zand , hobbel  en veel stof.... na 4 km een klein communion 3 huizen veel kippen en varkens...bloemen en ananas en bananen. Effe nadien stopt die tuktuk en hij ziet de  nationale vogel van NICARAGUA  hij vliegt uit die  tuktuk en doet teken ...WAW da was echt tof maar die zotte vogel bleef achter de takken en bladeren zitten...dus foto NADA ... Na dan 3 km verder kwamen we aan dat bos ... een kot was de receptie en ik moest voor da park 2,5€ betalen .. ik was toen alleen... als ge daar nen hele dag ne mens moet voor betalen ...en nog papier verslijten .... Maar goed Ikke op weg ...nog geen 2 min binnen of ik zag al colibri”kes.... Heel lief maar zo zenuwachtig...  Na weer een tydje zie ik iets mooi blauw en dat was weer zo een nat .vogel maar weer niet te fotograferen ...doe wel verwoede pogingen  ga er bijna voor op mijne kop staan ....  zie daarna nog wat parkieten maar niet de grote vogelmassa , wel lawaai en junglekreten genoeg . Na 2 uur wandelen was ik rond ..ja ge kunt natuurlijk een uur aan een boom zitten wachten tot er iets komt ...die mannen van Nat GEO doen dat wel .... Ik begeef me naar de uitgang en krijg daar nen drash national ...gelukkig ben ik juist aan da kot....  Zit daar een koppel van Quebec en die zeggen dat er geen vervoer komt ...wel in dat “”dorp””   Dus na de regenbui wij samen naar het dorp ...en ja hoor wel 2 !!!!!! Tuktuken was das nen busterminal ... en zo geraken wij aan ons transport trug naar Masaya...   Ben ik blij dat ik geweest ben ...Wel ja heb toch iets gezien ...                                                                                     De dag daarna terug naar Managua ... heb een goed proper hostal eigen douche en wc ....Vrijdag vluchten terug naar Brussel ..en het eerst wat ik ga doen is een lang warm bad pakken tot mijn vel verweekt is !!!!!!!!!!....Maar ik ben nog niet thuis ..de vluchten marathon moet nog komen .... en misschien de fofo’s ook ...

1. Marie-louise lambrechts:
    24 februari 2018
    amai dat paard das ook mishandeling zene, ge et der toch een zak oud brood naar gegoeid
  2. Janssens - Coppens:
    25 februari 2018
    Hey Annie,
    ondanks alles toch mooie foto's van de vogels, bedankt voor jou mooie reisverhaal.
    Groetjes,
    Ludo & Guy
  3. Colleke:
    25 februari 2018
    Prachtige foto s van de vogels als ge terug bij ons zijt doe maar een dikke trui aan brrrrbrrrr maar het zonnetje is er wel xxxxxxjes
  4. Yvonne en Angeline:
    26 februari 2018
    weer mooie dingen gezien en wat me ook verwonderd ze hebben niet veel maar toch van die speelautomaten zijn daar aangewaaid , vind dat wel spijtig, men had beter goede tuktuken aangeschaft. Groetjes en goede vlucht