The Philipinos

23 maart 2017 - Palawan, Filipijnen

Op 17 maart zijn we van Bangkok naar Manila gevlogen. Manila grote stad , niet echt mooi te noemen . En veel afbraak en opbouw. Veel lawaai want de claxon is het belangrijkste onderdeel van de bus en de auto.  Gelukkig voor 2 nachten. Op 19 maart dus naar Palawan. Een eiland met op het noorden El nido. Zou paradijs moeten zijn. Wel dat is het echt niet. El nido is een groot bouwwerf.  Het centrum zelf is een wirwar van kleine steegjes waar transport, voetgangers en handelaars  zich bewegen .GO WITH THE FLOW....het haventje waar honderden  bootjes liggen is mooi maar veel te druk.  Om de boottrips te maken moeten we eerst door het water waden voor we de boot opkunnen. De trips zelf goed georganiseed bij aankomst van het ""bountystrand"" of zoals zij het noemen de " secret garden """ ....wel zo secret is het niet want een 20 tal bootjes meren dan aan met gemiddeld 28 man aan boord!!!!! En allen daarheen.....  op een strand valt dat misschien niet op , maar we hebben door een spleet moeten kruipen om de ""secret garden "" te zien en we stonden in file!!!!!    Ik heb het gezien en zal het niet echt aanraden . Echt ontspannen is dit niet ..overal hels lawaai van brommers , camions, transporttaxi'tjs en in de nacht veeeeel blaffende honden....elk hotel of resort  heeft hier last van en daar word niets aan gedaan. Dus zo een paradijs is het niet maar ik heb het gezien .Weer iets van de bucketlist. De foto's zullen volgen want het internet word hier aangedreven door slakken

1. Kathleen:
    Leuk je verhaal Annie.
    Geniet nog verder.
  2. Colleke:
    23 maart 2017
    Blij om nog iets te horen .zoek nu maar de rust terug op dikke knuffels xxxjes
  3. Colleke:
    23 maart 2017
    Blij nog iets te horen van jullie zoek nu maar de rust terug op dikke knuffels xxxjes
  4. Stoffelen Els:
    23 maart 2017
    Goh, da's spijtig. Als je Palawan googelt ziet het er allemaal zalig mooi uit.
    Op naar het volgende.
    dikke kus
  5. Maike:
    Hé Annie,
    Dat is ook niet leuk als je zoveel moois had verwacht, maar ja, hou je maar vast aan al die andere mooie dingen die je gezien hebt.
    Dikke XXX
  6. Yvonne en Angeline:
    23 maart 2017
    Weer een nieuw verhaal gelukkig horen wij het lawaai niet, volgende is misschien beter van omgeving probeer toch ook een beetje te genieten en de rust te vinden.
    Groetjes van ons beiden
  7. VAN ROY CYRIEL:
    23 maart 2017
    hier is het steul en veel zon.
    nog veel rijs plezier.
  8. Jqhn en simonne van laere meues:
    24 maart 2017
    Ja mannekes het een is al wat mooier dan de rest ,maar wat julie al hebt gezien dat kunnen erweinig zegen en het gaat Korten voor julie het is voor bij gevlogen en we hebben mee genoten , maak er nog mooie dagen van .d à g
  9. Christel:
    24 maart 2017
    weeral mooie uitleg gekregen ,je zou een goeie gidsen zijn Gr
  10. Jacky bender:
    25 maart 2017
    De grootste verwachtingen zijn dikwijls de grootse teleurstellingen. Maar ge hebt het toch weeral gedaan en dat kan je ook weeral schrappen . Veel schiet er niet over om door te krabben want volgens mij heb je het allemaal al gezien. Hopelijk wat goe weer zodat de Jef zich toch wat kan krollen in de zon.
  11. Tante Ria:
    25 maart 2017
    Blij weer iets van u te horen
    Het is overal op de wereld anders,al goed ook anders zou het maar saai worden,op naar het volgende,hopelijk voor u naar een mooie en rustige plek
    Dikke kusjes van tante Ria
  12. Maria-rik:
    28 maart 2017
    alle kanten zijn niet evenmooi !!!