THE PINK CITY JAIPUR

12 januari 2018 - Jaipur, India

Twee dagen geleden aangekomen in JAIPUR. Stond eigenlijk niet op mijn programma,maar vanuit de Tijgerstad  kon ik niet wegvliegen naar t zuiden.               Die afstand treinen  zou een hel zijn 18 u die er waarschijnlijk 35u worden !!!!!!! Das teveel van het goede. Ok kost misschien 20€ maar moet voor 50€ kalmeerpillen pakken!!       Dus JAIPUR  dat was zeker 25 jaar geleden.                                          Wat me direct opviel was dat het naar Indische normen vrij proper was .. Als ik daar wat over vroeg vertelde ze me dat er een  ander goverment was “” CLEAN TEAM”””    Zo ....het kan echt wel . Er zijn natuurlijk verzamelpunten voor het vuil ....bij ons in zakken hier op nen hoop en daar profiteren de koeien , de  honden en de geiten van. Wat me wel verbaast in Thailand ziet ge regelmatig een kakkerlak op straat hier nergens ..... ofwel worden die door de koeien mee opgegeten of anders vinden die het TE VUIL !!!!!          Ben blij dat het hier ook lekker weer is , de zon is goed van de partij maar voor hen toch fris...ik loop in t- shirt zij nen dikke jas aan . Wie zou er volgens hen gestoord zijn.   Gisteren naar het Paleis van de winden gegaan . Helemaal is roze steen ( vandaar de naam Pink City) opgebouwd en bijna 1000kleine rammpjes. Waar de vrouwen van de Maharadja en zijn gevolg op hen zaten te wachten . Meer uitleg bij de foto.  Aan de overkant was een tof cafe”tje met een prachtig uitzicht ook op het straatgebeuren ...Gene Starbucks natuurlijk maar goeie chai... Kreeg daar gezelschap van een gast uit Glasgow.. en die met mij mee op stap . Tegen mijn principe want ik ben liever alleen maar hij was aangenaam en deed in de paleizen gewoon ook zijn ding..zoals foto’s trekken met VEEL geduld en vooral niemand er mee op ....dit laatste HEEL moeilijk in  India. Rond 15 u een afsluiterke met chai en ieder ging zijn weg . Ben toen een heel stuk te voet gegaan en ben er zeker van de straatjes waar ik gelopen heb ..dat daar weinig of geen toerist komt ...De blikken v d mensen waren precies of ze zagen den heilige geest.  Kreeg zelfs bloempjes aangeboden en thee waar ik voor bedankt heb ....                                                                                 Vandaag  vrijdag 12/1 neem ik EENS een bus ...ook een avontuur denk ik ,    naar Pushkar. Ook ni gepland maar was weer kerieuze omdat daar ook een bekent meer is waar ze baden een very holy place !!!!!!! Dat moet ze weer gezien hebben ....toch zalig doen waar ge goesting in hebt en ineens van gedacht kunt veranderen ...           Daarom wie ooit zo”n reis wil maken NOOIT veel op voorhand vastleggen    Er komt vanalles anders op uw pad !!!!!!!       Tot van de week  NAMASTE

1. Jef:
    12 januari 2018
    Ja Anneke, als ik het zie en lees heb ik spijt dat ik er ni bij ben, langs de andere kant zo met heel je bagage op en af treinen stappen, op alles letten dat ge niks vergeet of dat ze proberen te stelen, dan toch liever op mijn terraske met een lekker koffieke, alhoewel dat ik,toch nog eens naar Indie wil, dus....we zien wel wanneer ok.
    Wees verder voorzichtig, geniet van je avontuur, en we zien mekaar weer op het eind van de maand he.
    Dikke kus, jef
  2. Colleke:
    12 januari 2018
    Amai,ge moet het maar durven allemaal ,Echt te bewonderen ,wij zijn al vol stress als we de trein naar de zee moete nemen🤣maar dank zij u zien we toch iets van de wereld .de foto s zijn weer prachtig dikke knuffels xxxxxjes
  3. Van den brande:
    12 januari 2018
    kan ik ook zo'n geitje hebben om kleren te showen please?
  4. De Cleene Daniel:
    12 januari 2018
    Wat een tof verhaal weer. kijk al uit naar het volgende, veel plezier met je bus rittttttttttt😉
    Grtjs.😀 Xxxxxx
    Christel
  5. Maike:
    Hoi Annie,
    Prachtig allemaal, waarom moeten al die mooie dingen zo ver weg zijn?
    Gelukkig hebben we jou om alles vanop de eerste rij mee te mogen maken hé, puur natuur,eerlijke mooie beelden van al die rijkdom daar ,maar die zoals overal slecht verdeeld is.
    Geniet dus met volle teugen wees heel voorzichtig , en we volgen jou op de voet.
    Knffl Maike & Frank
  6. Yvonne en Angeline:
    12 januari 2018
    dank u Annie voor de mooie foto,s weeral op naar het volgende.
    Yvonne , Angeline
    Dikke kusjes van tante Ria
  9. Carina:
    13 januari 2018
    Carina
    Hoi Annie kei mooie foto's van India je weet wil ik ook wel eens doen .Geniet er nog van xxx 😎