Samen een helse rit want ikke wou een binnen wegje

10 maart 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We rijden van Los Angeles naar het noorden .  Eerste planning was om in 3 stops naar Yellowstone te gaan  ....ge weet wel ik wou buffels in de sneeuw zien ....MAAR door te slechte weersomstandigheden en de auto niet geschikt is om dit te doen ( sneeuwkettingen etc...) hebben we onze trip veranderd.                                                                                                         Eerst  is  ZION national park  onze  eerste bestemming.      Mooie zichten ondanks hier ook bewolkt en lichte sneeuwval . Krijgen zelfs een waarschuwing op de gsm en er is een  uitgang v Zion gesloten wegens rotsen op de weg . Waardoor we helemaal rond moeten rijden naar volgende bestemming.       Dat was een stadje aan de Bryce Cayon.  Ofwel een omweg van 150 km OF een binnenweg waar we 60km winnen .....tussen een FOREST !!!!  Zou mooi zijn dacht ik ...wat later een triller bleek te zijn .  We beginnen eraan en mooie zichten vooral  door de sneeuw op de bomen  ...  Na een half uurtje rijden begint het te regenen en nog wat later veranderd dit in sneeuw..  Jef vraagt nog zou ik terugdraaien waarop ik zeg , terug is misschien even lang als doorrijden ....En onze Jef luisterd....de sneeuwvlagen worden zo erg dat we ons moeten richten op oranje paaltjes die opzij de sneeuwhopen uitsteken . De weg word onzichtbaar en we rijden stapvoets . Ik denk aan onze engelbewaarder en hoop dat dit goed afloopt.  Na enige tyd zien we een sneeuwruimer en vragen hoe lang het nog is tot de grote baan ...NOG 30 km !!!! Gelukkig na enige tyd steekt die sneeuwruimer ons voorbij en proberen we te volgen  maar deze is veel vlugger dan wij ,   toch heeft het wat geholpen en eindelijk de verlossende plakkaat WEG 89!!!  Een dik pak van ons hart ...Jef heeft nen dikke steak verdiend ..     S’avonds Ik nog steeds aan de buffels aan t denken en zoek toch op waar ik er kan zien .   Ik vind een eiland aan Salt Lake City toch een 600 km noordwaarts . We bekijken de weerberichten + de weg ernaar toe is een highway ...Blijkt toch ok  te zijn .....En wijle weer weg . We vertrekken heel vroeg en komen met zon aan rond 14 u aan dat park . Heel mooi en zien die prachtige beesten zonder sneeuw ....We kunnen er zelfs op 3 meter afstand foto’s van trekken wat bij ene buffel toch te dicht blijkt en onze Jef even moet galopperen tot achter de auto .....toch mooie foto’s ....daar moet je wat voorover hebben .... En kenners van fotografie de compositie is heel belangrijk .   Zo dat was weer een boeiend verhaal tot het volgende

1. Maike:
    10 maart 2019
    Oeps, dat was wel een binnenweg om niet te vergeten, maar geef toe, het zijn wel prachtige beelden hé.(had wel eens een vlieg willen zijn )
    Geniet nog samen en vergeet jullie engelbewaarder niet af en toe te bedanken.
    groetjes,
    Maike
  2. Marie-louise lambrechts:
    10 maart 2019
    wat een prachtige foto's en ja jefke als ons annie iets in haar hoofd heeft , toch spannend he xxx
  3. Colleke:
    10 maart 2019
    Amai wat een avontuur ,En dan denken wij oefs ze zijn veilig in Amerika ,foto s zijn prachtig en bangelijk dat doet niemand jullie na t was de moeite dikke knuffels 👼
  4. Tante Ria:
    11 maart 2019
    Annie en Jef wij hebben die zelfde roeten gedaan,maar dan in 52 graden was moordend ik was toen 10 kilo’s afgevallen van de hitte wees voorzichtig met de wilde dieren he geniet nog van al het moois dikke kus en tot de volgende
  5. Tinkelbel:
    11 maart 2019
    Dont stop for the cows !!!
    Toen deden we ook bijna in ons broek he 🙈
    Oh ja. Nog ne gelukkige huwelijksverjaardag x
  6. Simonne:
    11 maart 2019
    Ja annie mool maar niet normaal die sneeuw of wel maar dat ritje daar was wel gevaarlijk. Maar de buffels amai zoo dicht bij de Jef weet je mannekes avontuurlijk he 🐗
  7. De Cleene Daniel:
    11 maart 2019
    Wat zijn het weer prachtige foto's. Annieke binnenwegjes nemen zijn het leukste en zijn soms vol verrassingen 😆. Veel reis avontuur nog. 😘
  8. Yvonne en Angeline:
    11 maart 2019
    ja wadde weer bijzonder allemaal, wat ne mens al niet doet voor zo'n machtige foto's.
    We hebben er ook van genoten want ze zijn prachtig. Groetjes
  9. Cathy (PAZA):
    14 maart 2019
    Ja Annie, weer echt de moeite! En spannend!
    Geniet maar van t volgende xx
  10. Longueville Mariette:
    14 maart 2019
    Wat prachtige beesten die buffels en jullie waren er heel dicht bij Wat een belevenis ! Toch ook wel bangelijk die weg met zo veeeeeel sneeuw allee maak nog veel avontuur mee om later te vertellen
    Groetjes
  11. Stoffelen Els:
    15 maart 2019
    Zalig! Ik kan me de reactie van Jef al voorstellen. Een binnenwegje.....
    Geniet ervan.