De jungle

12 mei 2015 - Tikal, Guatemala

Hallo  volgers,         Na Belize is het nu Guatemala.     Nu is al het moois boven water. Ik zit nu in een jungle lodge in het TIKAL park .   Dus op wandelafstand van de Maya ruiines.       Gisteren morgen opgestaan om 4u15 en om 4u30 met pillamp, camera en water op stap . Door het bos naar tempel nr 5 want daar zou je een mooie zonsopgang zien . Gelukkig kon ik groepen in de verte volgen met een pillamp .    Was ze natuurlijk regelmatig kwijt .....toch om 5u15 was ik er .       Ik zag de mensen op het  tempelcomplex zitten dus ik begon mijne klim ......man da was hoog . Uitzicht mooi maar de zon flu ,  in februari de zon juist boven de ander tempels....dus het waw effect was er niet.     Maar alle weeral goe voor de conditie.      Die avond terug ongeveer hetzelfde gedaan maar uitzicht op andere tempel voor sunset.    Een massageke  zou nu geweldig zijn.     Dus ik wrijf zelf mijn voeten in en ga al om 21 u  onder mijn laken  de fan op stand 3.       Om 22u  krijg ik echter concert van brul-apen . Hun geluid zou tot 80 decibels gaan . Wel ik dacht dat ze op mij terras aan feesten waren . Misschien was het wel paringstijd !!!!!  Na deze escapade toch in slaap gevallen tot 4u30 want dan begint het vogelconcert.   Zalig   En alle is beter dan geluid van auto's en treinen. Dus de dag is weeral begonnen.

1. Tessa:
    12 mei 2015
    weer nie veel slaap precies
    whoehoe nog meer beestjes
    het ziet er allemaal super uit
  2. Nadis:
    13 mei 2015
    Super voor je conditie idd Annieke! En die apen van zo dichtbij; of had je een goede lens? Wat een fantastische reis dat je opnieuw beleeft; ik ben stiekem jaloers!
    Liefs, Nadia
  3. Jef:
    13 mei 2015
    Beste volgers,
    Nog 1 weekje werken en dan vlieg ik weer naar ons Annie, we hebben afgesproken in Colombia.
    Normaal spreken mensen af in het shopping-center of op de Groenplaats of zo, wij ergens op de aardbol !!
    Hopelijk vinden we mekaar !!
    Ik tel af, nieuwe bestemming voor allebei.
    Tot dan, grtjs Jef
  4. Longueville Mariette:
    14 mei 2015
    Je moet er wel wat voor doen (vroeg op stap) voor al dat moois en tempelcomplexen, maar je krijgt er ook een concert voor beloning voor .prachtig
    Hou je goed
    Het is allemaal super ! Kusje
  5. Maria-rik:
    19 mei 2015
    annie ben u terug aan het volgen sorry dat ik altijd niet antwoord
    maar typen is niet men sterstekant maar ikgeniet wel van je verhaaltjes wens u nog mooie panoramas
    groetjes maria rik