Machu Pichu een wereldwonder

4 maart 2014 - Machu Picchu, Peru

Hier zijn we weer met een verhaal.,Na lima (Jef 1 dag in Peru)zijn we dus naar Cuzco gevlogen,daar 1 nachtje blijven slapen en dan begon de trip naar het wereldwonder. Eerst bus 1,5 u rijden.Dan de trein op weer 1,5 u.Een prachtige rit .Tussen mooie bergen en naast een wilde rivier.Aangekomen in een dorp , een gat dat leeft van de toeristen . De dag daarna weer een korte ( 20min) busrit steil omhoog ..En dan begint de martelgang. Stijgen en trappen .....puffen en hijgen en dan plots sta je boven het beroemde Incabouwwerk . PRACHTIG ,ADEMBENEMEND. Het is echt de klim waard. Als je dit ziet vergeet je al de trappen .Je wil alleen genieten en tientalle foto's trekken,en af en toe van uwe cola drinken . Na enkele uren terug naar beneden en vanaf 22u zat heel het dorp (Aqua Calientes) zonder elektriciteit.  Dit was nog toen wij de dag daarna om 13u30 terug vertrokken .Alle restaurants, hotels zaten zonder electriciteit .Algoed dat onze trein op diezel was..We hadden nog ni weggeraakt .Nu zitten we dus terug in Cuzco en morgen vliegen we naar de jungle . Jaja we zitten  niet stil , Jef zijn pijp is al uit . Dag dotjes tot volgend verhaal.

1. Van den brande:
    5 maart 2014
    schoon schon schoon, daar wil ik ook eens staan!
    ge doet het toch maar he, worldtraveller(s)
    enjoy
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Tinkelbel:
    5 maart 2014
    hier is maar 1 word voor : WWWWAAAAUUUUWWWW !!!!
  3. HerYvo:
    5 maart 2014
    Hoog en droog,mooie fotos, en op deze beelden ook die van de JEF. in levende lijve.Aangename lap-top kennismaking.

grtjs. Herrman en Yvonne 5 maart 2014
  4. Deborah Verstappen:
    5 maart 2014
    Weeral mooie fotookes! Geniet er nog maar ten volle van!
    Dikke bees
  5. Maria-rik:
    6 maart 2014
    hallo een kort woordje annie en jef je komt niet op julie knieen naar huis he (afgesleten)
  6. Jacky bender:
    8 maart 2014
    Hey travelers,
    Efkes geleden he maar had het druk met appartementen bekijken, reizen boeken, allemaal heel vermoeiend zenne!!! Heb ondertussen wel uw reistraject gevolgd en met de zever in mijne mond gezeten.
    Mat de Jef maar goe af, misschien is hem dan zelfs blij dat hem terug kan gaan werken om wat te rusten.
    Ziet er allemaal weer schitterend uit en ondanks dat jij het al gezien hebt blijft het toch overweldigend.
    Geniet maatke want eens terug ist gene vette geloof me.
    Dikke knuf xxxx
  7. Flemming Jef:
    15 maart 2014
    Beste volgers, hier terug nieuws van het thuisfront. Na een lange saaie vlucht via Madrid naar Brussel gevlogen. Dan de bus op tot aan het Crowne Plaza, en dan een stevige wandeling tot thuis.
    Als ik nu op de laatste 2 weken terugblik, ben ik precies veel langer weggeweest, zoveel dat we gezien en gedaan hebben !! Annie is nu onderweg naar Amerika, ze was het zand en stof van Peru een beetje beu en wou eens terug relaxen en "normaal" reizen. Groot gelijk, want we hebben idd heel wat afgelegd de laatste 2 weken. Zand, modder, beesten, geen warm water, geen electriciteit enz...
    Ik moet dadelijk alweer aan de slag in mijn sporthalleke, lange shift van 13u tot 23u30 !! Dat gaat heel zeer doen.
    Tot de volgende beste volgers, grtjs, Jef