Nog steeds TORAJA

13 februari 2017 - Celebes, Indonesië

Onze eerste dag was vooral grotten en de typische huizen en rijstschuurtjes. Vandaag nam de gids ons mee omdat er een begrafenis was. Deze duurd enkele dagen want eigenlijk komt heel het dorp de familie groeten en zoals nu als er geld is worden er offers gebracht en ineens "" geslacht "" om de genodigden te laten mee-eten. Deze brengen zelf ook de nodige " giften" mee. Geen bloemen noch kransen maar VARKENS!!!! , suiker en sigaretten. Wij hadden precies het geluk dat ons gidske er vroeg bij was en tamelijk goed de familie kende want wij ( als enige toeristen  misschien nog 6 andere) werden " uitgenodigd "" boven in het woonplaatsje waar de kist stond. De familie heel trots poseren en we kregen thee en koekjes. Onze gift" sigaretten en suiker "" werd dan afgegeven.   Onze  1 kl suker en pakjes sigaretten werden zowat bekeken van .....is dit alles!!!!!!!!!!!! Nu gelukkig had ik een hele pak kleurpotloodjes en speeltjes in mijn tas voor kinders en die liepen er wat rond en ineens was ik ST - NIKLAAS..kon niks meer verkeerd doen . Iedereen heel lief en we mochten lekker onze thee opdrinken in het kamertje bij de kist  "" of deze gesmaakt heeft ...wij zien de dood als een verlies en hebben verdriet .......zij gaan naar een andere wereld. Wat is het beste .....mijn schoonvader zei vroeger altyd ..HET MOET GOED HIERBOVEN ZIJN WANT ER IS ER NOG NOOIT GENE ENE VAN TERUGGEKOMEN!!!!!    Wie weet heeft hij gelijk ...Ooit zullen we dat zelf te weten komen .....maar nog ni te rap heb nog veel plannen  En dat hoop ik voor iedereen die ik ken XXXXXXXXX

1. Jolijn:
    18 februari 2017
    Amai seg, dat is es wat anders!
    Zoveel vlees ook Je straalt op je foto's, je ziet er heel goed uit! X
  2. Colleke:
    18 februari 2017
    Maar goed dat ze hier bloemenkransen doen ,er zouden nog al extra traantjes vallen voor dat arm varkentje!! Ge ziet er wel goed uit dikke knuffel xxxjes
  3. Colleke:
    18 februari 2017
    Maar goed dat ze hier bloemenkransen doen ,er zouden nog al extra traantjes vallen voor dat arm varkentje ! Ge ziet er goed uit op de foto dikke knuffels xxxjes
  4. Van den brande:
    Zalig Annie, en ge zit ook altijd op de eerst rij he! Carpe Diem
  5. Jqhn en simonne van laere meues:
    18 februari 2017
    Super wat jei alemaal meemaakt dat is niet te geloven, , , maar dat. Varken dat vindt ik erg .,,maar ja dat ga zo ginder hè anieke ik si ,,ben. Aan het door sturen goet hè da da sim
  6. Rosa Soetewey:
    18 februari 2017
    Annie, je zou eigenlijk reporter voor National Geographic moeten worden! Dat zou nog eens een carrièrewending zijn he...
  7. Christel:
    18 februari 2017
    ja die hun cultuur is niet de onze , ge ziet er ontspannen uit gr x
  8. VAN ROY CYRIEL:
    19 februari 2017
    Anneke mooie foto's
    Met ons gaat alles goed.
  9. Tante Ria:
    19 februari 2017
    Leuke begrafenis ik ga dat hier ook invoeren
    Dikke kusjes
    Tante Ria